יום ראשון, 14 במרץ 2010

ערב טוב
בגנים שלנו אנחנו מנסות להטמיע קשר לסביבה ולהפעיל אורח חיים ירוק יותר. הילדים עוברים תהליכי חינוך כשותפים מלאים אם בהקמת הגינה וטיפוחה לאורך השנה, (שתילה, מעקב, טיפוח, איסוף מי גשם להשקייה, לקט זרעים, עישוב, מעקב אחרי חרקים , קטיף התוצר, מעקב יום יומי...ועוד) ובנוסף טיפול בפינת החי שעליו נרחיב בהמשך,
הלמידה הינה חוויתית ומאד משמעותית לילדים והופכת לחלק מתרבות הסביבה הירוקה... בגן. הילדים לומדים להסתכל ולפתח את הסביבה . הם מטפחים את הגינה, את פינת החי ושומרים על סביבה אקולוגית.
מיותר לציין שלמידה באמצעות תהליכים אלו הינה למידה משמעותית ביותר לילדים.
כדאי לאמץ... אנחנו אוספים מי גשמים ויש לנו מאות בקבוקי מי גשם שצברנו... ואיתם אנחנו משקים את הגינה בימים של חמסין במקום לפתוח את הברז .. שלא נדבר על כל המימנויות של איסוף המים ומילוי..
אצלנו בגן אוספים מי גשם ואת המים מהכיור אוספים גם כן להשקייה. הילדים לקחו אחריות לאיסוף בקבוקים.. ובשעת חצר כל כך עסוקים עם כל מזיגת המים... והכי חשוב.. לא מבזבזים מי ברז...
.

2 תגובות:

  1. ושוב שלום לשלישייה...
    אני חייבת לצייןשהרעיונות הפשוטים והיישימים!!!!!! מעוררים רצון אמיתי לפעול, ובאמת לעשותמשהו, שכן הם אינם פתרונות שקשה ליישמן בגן, אלא פשוט צריך לעשות. זה פה על ידינו...

    נראה לי כי המחוברות שלכן לטבע, ועשייה ממשית הינה אבן יסוד בעבודתכן. אז ברצוני לשאול אתכן שאלה: מתוך המאמר האחרון (שיעור 4) אותו נתבקשו לקרוא עולה כי ילדים מפיקים מן המחשב בעיקר את הפן הויזואלי וההשוואתי. אתן, שילדכן חשופים, לדוגמה, לעולם הציפורים מידי יום, ויכולים לתעדם ולצמם ככל העולה על רוחכן, האם הייתן משתמשות במחשב כמקור למידע ויזואלי או שאינכן רואות בכך תרומה שכן מחזיקות בספרי מידע , והטבע נפרס לעיניכן?
    ענת אדלשטיין

    השבמחק
  2. המחשב אכן משמש מקור מידע ויזואלי וכן מקור מידע . אכן הם בודקים בבית בעזרת ההורים מידע על הציפורים באינטרנט ומביאים לגן כהרחבה לספרים שיש לנו ובהחלט השימוש הוא מגוון מכמה מקורות ידע. ויזואלית, אין כמו מעקב במחשב וזאת בנוסף לצילוצמים מחוברות טבע שלא נופלות בערכן.... ואכן אנחנו גם מפנות לאתרים מסויימים על פי ההקשר של הנושא

    השבמחק